Kursy doskonalące mają na celu uaktualnienie wiedzy i/lub zdobycie umiejętności i kompetencji
w zakresie różnych obszarów działalności przedszkoli, szkół, placówek oświatowych.
System realizacji zajęć dydaktycznych:
stacjonarnie w Kielcach przy ul. Okrzei 18 i/lub przy ul. Paderewskiego 55
lub w systemie mieszanym (stacjonarnie i online).
Kursy mogą odbywać się w placówce Zamawiającego (w przypadku grup zorganizowanych).
Uruchomienie kursów uzależnione jest od ilości chętnych.
-
Kinezjologia edukacyjna - gimnastyka mózgu wg Paula Dennisona stopień I i II
Gimnastyka Mózgu wg Paula Dennisona jest kursem bazowym Kinezjologii Edukacyjnej. Swoje założenia opiera sie na badaniach z zakresu neurofizjologii. To holistyczna metoda, która wspiera procesy uczenia się oraz korygowania dysfunkcji i dysharmonii rozwojowych dzieci, młodzieży i osób dorosłych.
Metaoda ta oparta jest na ćwiczeniach psychomotorycznych usprawniających ciało, aktywizujących system nerwowy, rozładowujących napięcia wywołane stresem oraz podnoszących poziom energii. Metoda ta bazuje na odkryciach dotyczących wpływu stanu mięśni oraz pewnych skoordynowanych ruchów ciała, na możliwości efektywnego uczenia się.
Gimnastyka mózgu to system prostych ćwiczeń psychofizycznych rozluźniających ciało i integrujących pracę mózgu. Systematyczne wykonywanie zestawu ćwiczeń poprawia funkcjonowanie widzenia, słyszenia, pisania, myślenia, pamięci, koncentracji oraz przywraca naturalną zdolność łatwego uczenia się.
Cel kursu:
Zapoznanie uczestników z prostymi ćwiczeniami, które wspierają procesy nauczania i uczenia się oraz korygują dysfunkcje i dysharmonie rozwojowe. Ćwiczenia polegają na wykorzystaniu ruchów ciała do poprawiania zdolności uczenia oraz wspomagania rozwoju i terapii psychomotorycznej. Gimnastyka mózgu opiera się na założeniu, że uczenie się nie jest procesem odbywającym się wyłącznie w głowie.
Kurs skierowany jest do nauczycieli, pedagogów, logopedów, psychologów, psychoterapeutów i rahabilitantów oraz innych osób pracujących z dziećmi, młodzieżą lub osobami dorosłymi. Kurs będzie pomocny również rodzicom dzieci z trudnościami w uczeniu się a także wszystkim zainteresowanym własnym rozwojem.
Czas trwania: 32 godziny dydaktyczne.
Zajęcia w trybie stacjonarnym.
Cena: 950 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Elementy integracji sensorycznej w pracy z dzieckiem
Integracja sensoryczna to sposób porządkowania przez mózg informacji, odbieranych przez zmysły. Pozwala nam na celowe działanie, właściwe reakcje organizmu, umożliwia również selekcję informacji i odwołuje się do wcześniejszych doświadczeń. Integracja Sensoryczna jest procesem, który zachodzi poza naszą świadomością, podobnie jak oddychanie a jej rozwój zaczyna się już w życiu płodowym, a więc towarzyszy nam od początku do końca życia.
Cel kursu:
Zapoznanie uczestników z zaburzeniami integracji sensorycznej występującycmi u dzieci, ich przyczynami, rodzajami, objawami i zapobieganiem oraz pomysłami ćwiczeń i zabaw sensorycznych do wykorzystania w pracy z dziećmi zarówno w placówkach oświatowych jak i w domu.
Czas trwania: 48 godzin dydaktycznych
Cena: 950 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Trening zastępowania agresji
Cel kursu:
Nauka i wsparcie w zarządzaniu własnymi i występującymi u dzieci i młodzieży trudnymi emocjami, takimi jak złość, agresja, frustracja, gniew, strach, lęk. Nauka stawiania czoła trudnym sytuacjom życiowym oraz nabycie umiejętności kontrolowania złości, kształtowania charakteru, rozumienia samego siebie, innych ludzi i otaczającego świata oraz rozwiązywania konfliktów bez użycia przemocy. Nauka dokonywania wyborów w trudnych sytuacjach, wymagających poświecenia pewnych wartości dla innych, bez okazywania przy tym gniewu.Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
Cena: 850 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Edukacja ucznia z autyzmem i zespołem Aspergera
Cel kursu:
Zapoznanie uczestników z zagadnieniami dotyczącymi cech charakterystycznych autyzmu oraz zespołu Aspergera, planowania i organizowania miejsca i przestrzeni dla ucznia z autyzmem oraz z zespołem Aspergera, podstawowych zasad wprowadzania systemu motywacyjnego oraz zaplanowania współpracy z uczniem.
Czas trwania: 12 godzin dydaktycznych
Cena: 450 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Podstawy języka migowego część I
Cel kursu:
Nabycie przez uczestników umiejętności komunikowania się z osobami z dysfunkcją narządu słuchu.Do celów szczegółowych należą:
- poznanie podstawowej problematyki dotyczącej środowiska głuchych oraz potrzeb tych osób,
- nabycie podstawowych wiadomości o języku migowym, jego odmianach i zastosowaniu w kontaktach z niesłyszącymi,
- praktyczne opanowanie umiejętności posługiwania się polskim alfabetem palcowym, podstawowymi liczebnikami głównymi i porządkowymi,
- praktyczne opanowanie ok. 300 podstawowych znaków języka migowego oraz umiejętności zastosowania ich w systemie językowo – migowym.Czas trwania: 60 godzin dydaktycznych
Cena: 1400 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Podstawy języka migowego część II
Warunki uczestnictwa:
Kandydaci na kurs „Podstawy języka migowego. Cz. II” powinni posiadać zaświadczenie o ukończeniu kursu: „Podstawy języka migowego. Część I”.Cel kursu:
Poszerzenie zakresu znajomości znaków języka migowego u uczestników, mających już opanowanych ok. 300 podstawowych znaków, a tym samym przygotowanie do całkowicie samodzielnej obsługi klienta/interesanta z dysfunkcją narządu słuchu.Czas trwania: 60 godzin dydaktycznych
Cena: 1500 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE)
Cel kursu:
Zwiększenie kompetencji nauczycieli w zakresie wczesnej diagnozy specjalnych potrzeb edukacyjnych ucznia; zwiększenie kompetencji w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; przygotowanie do wdrożenia efektywnego systemu pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych; przygotowanie do działań integrujących nauczycieli, uczniów, rodziców i partnerów szkoły wokół zaspokojenia specjalnych potrzeb uczniów.Czas trwania: 48 godzin dydaktycznych
Cena: 880 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Seksualność osób z niepełnosprawnościami
Cel kursu:
Zapoznanie uczestników z problematyką związaną z rozwojem emocjonalnym i seksualnym osób z niepełnosprawnościami, poznanie specyfiki różnych emocji osób z niepełnosprawnościami, problematyki seksualności osób z zaburzeniami psychicznymi, nabycie umiejętności rozmowy i postępowania z osobami z niepełnosprawnościami w środowisku, poszerzenie świadomości uczestników o znajomość obszarów psychoseksualnych u osób z niepełnosprawnościami, rozwijanie umiejętności wychowawczych i terapeutycznych do pracy z osobami
z niepełnosprawnościami, radzenia sobie z problemami ich seksualności.Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Cena: 460 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Technologie informacyjno-komunikacyjne (TIK) w nauczaniu przedmiotów zawodowych
Cel kursu:
Zapoznanie z ogólnodostępnymi narzędziami TIK oraz aplikacjami przydatnymi do tworzenia materiałów elektronicznych przeznaczonych do pracy z uczniami w szkołach branżowych, prowadzących do zwiększania ich motywacji, aktywizacji i zainteresowania nauką.Czas trwania: 24 godziny dydaktyczne
Cena: 420 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Trening efektywnego uczenia się
Cel kursu:
Poznanie sposobów do zachęcenia uczniów do rozwoju intelektualnego, m.in. wypracowanie umiejętności efektywnego uczenia się, przygotowanie uczniów do samokształcenia i samodoskonalenia poprzez umiejętne pozyskiwanie informacji z różnych źródeł, rozwijanie umiejętności samodzielnego formułowania wniosków i wyrażania opinii na podstawie zebranych informacji i posiadanej wiedzy, pobudzenie do twórczego myślenia.Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Cena: 850 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
-
Trening umiejętności społecznych
Cel kursu:
Zapoznanie nauczycieli z Treningiem Umiejętności Społecznych jako jedną z form terapii dla dzieci ze spektrum autyzmu. Uczestnicy zapoznają się z założeniami pracy grupowej wg Goldsteina, zasadami tworzenia grup oraz prowadzenia zajęć. Uczestnicy zaplanują plan pracy grupy oraz przygotują zestaw materiałów na zajęcia.Czas trwania: 16 godzin dydaktycznych
Cena: 850 zł
Wydawane dokumenty:
Zaświadczenie o ukończeniu kursu.
Jeśli nie znalazłeś interesującego Cię tematu, skontaktuj się z nami:
Biuro Centrum Doskonalenia Nauczycieli: Kielce, ul. Okrzei 18, lok. nr 48 (IV piętro)
Numer telefonu komórkowego: 601-547-252,
od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1600